Vezetési és előzési szabályok:
- Tilos a pályalevágás és a pályarásegítés (mikor az autó mind a négy kerékkel elhagyja a pályát)
- Tilos kilökni és kiszorítani a másik versenyzőt
- Előzési pozícióban, amennyiben a védekező autó már látószögében látja a támadó autót, tehát nem a tükörből, köteles annak annyi helyet biztosítani, hogy a támadó autó a pálya területén belül tudja a soron következő kanyart bevenni kisodródás nélkül.
- Ha a támadó autó túl távolról próbálja meg az előzést és ez azt eredményezi, hogy a védekező autót oly mértékben téríti le a pályájáról, hogy az nem tud a pályán maradni, a támadó autónak kötelessége bevárni és elengedni a védekező autót, ellenkező esetben súlyosan büntethető.
- Lekörözéskor a mögötted lévő autót el kell engedni!
Rajtbaleset:
- Kérünk mindenkit, hogy a rajtnál fokozottan figyeljen és ne próbálja már az első kanyarban megnyerni a versenyt!
- Aki a rajtot követő első kanyarban más autónak sérülést, vagy visszaesést okoz a verseny folyamán figyelmetlenségével az súlyos szabálytalanságot követ el. Szándékos baleset okozása kizárás a ligából.
Rajtprocedúra:
- A felvezető kör nem a versenyzés helye, itt mindenki a gumikat, fékeket, stb. melegíti meg.
- A felvezető körben minden autónak minimum 100m követési távolságot kell hagynia az előtte autózóval szemben
- A felvezető kör tempóját minden esetben az első rajtkockából induló versenyző határozza meg, viszont ez nem lehet indokolatlanul lassú (átlag 70km/h alatt).
- A felvezető kör végén mindenki elfoglalja a neki kijelölt rajtkockát (piros téglalap a rajtrácson), vagy a boxba hajt ha az autója állapota nem megfelelő a rajtoláshoz.
- Olyan autóval amelyről hiányzik egy alkatrész, vagy a felfüggesztése sérült (jobbra vagy balra húz) TILOS rajthozállni, aki ezt mégis megteszi a rajtprocedúra biztonságát veszélyezteti és akár a következő versenyről való eltiltással is büntethető!
Kilökés fogalma:
Versenypozícióban lévő két autóból a hátsó olyan mértékben téríti ki az előtte levő autót a pálya ideális vonalvezetéséből, hogy képtelen a pályán tartani autóját, és visszaesik a futamon a kilökő mögé. Az ebből fakadó sérülés mértéke -ha bizonyitható!-, olyannyira befolyásolta a sérült autó a verseny további folytatását, hogy bekell ez miatt fejeznie a versenyt. akkor ennek büntetése súlyosbítható.
Szándékos kilökésért elbocsájtjuk a tagot ligából! Oldalról történő kilökés esete:
Versenyhelyzetben ha már a követő autó mellé ér az elötte haladó autónak, akkor minden esetben annak elsőbbséget kell adni az adott pozícióból való kibontakozásra. Tehát a követő autót el kell engedni. Ilyen esetekben történő kilökések vizsgálatakor mindig prioritást kell adni az üldőző autónak, hiszen abban aszituációban gyorsabb autónak számit.
Kilökéskor, ha a kilökő nem várja be a kilökött autót, és tovább hajt, eredménye törölve lesz. Amennyiben, ha kilököd a ellenfél autóját, bevárod és visszaengeded magad elé egy körön belül, a büntetés elkerülhető! A vétkes autó, amelyik kilökött valakit, és nem várta be, de eredménye sem volt, az a következő futamon hátrasorolással büntethető, súlyosabb esetben eltiltható a következő futamról. Előzés:
Versenyhelyzetekben lévő két autó helycseréje a verseny folyamán az adott pályaszakasz szabályos területén belül. Ha valaki úgy előzi meg az elötte lévő autót, hogy vág, röviditi a pályát annak érdekében, hogy a másik elé kerüljön, az szabálytalanságot követ el. Ha az esetet követően visszaengedi az előző autó az előzőttet a legközelebbi egyenes szakaszon, akkor a büntetés elkerülhető. Ha nem engedi vissza, az adott verseny eredménye törölve lesz. Óvás benyújtása:
- Versenyt követően 1 óráig lehet óvást benyújtani a fórumba! Az óvás megtárgyalása után, értesítve lesz mindenki az eredményről. Ezután lesz csak végleges eredmény hirdetés
- A verseny bírái megtárgyalják az óvásokatés, a visszajátszás alapján, az így kiosztott büntetésekkel szemben fellebbezésnek helye nincs!
- Minden versenynek maximum 24 órával a lezárulása után lesz végeredménye! Chat szabályzat:
Szabadedzéseken a chat használata engedélyezett, viszont az időmérő edzésen és a versenyen TILOS, aki időmérő etapba chatel az 5 rajthelyes büntetést kap az adott futamra, aki a versenyen teszi meg az a következő futamon kap hátrasorolást!!! Időmérő edzés:
Az időmérő edzés azonos szerverbeállítások mellett fog futni mint a verseny.
Az időmérő edzés 10 percből fog állni és meghatározatlan számú köröket lehet megtenni.
Figyelem! Az időmérőn már a verseny beállítással kell résztvenni.
Az első gyorskör után már nincs lehetőség a beállítás változtatásán csak nagyon kis mértékben.
Az a benzin mennyiség ami el lett használva az időmérő alatt, NEM TÖLTŐDIK VISSZA! Bemelegítő edzés:
- A bemelegítő edzésnek nincs megszabott időtartama, itt mindenki ellenőrizheti a boxtaktikát és az internetkapcsolatát.
- Akinek a pingje folyamatosan 150 fölött van nem állhat ki a rajtrácsra. Futam:
- A futam az időmérő edzés után kerül megrendezésre, rajtbaleset esetén egyszer lehet újraindítani a versenyt, de csak akkor, ha a versenyzők 2/3 része ebbe beleegyezik.
- 3 kör megtétele után nincs restart! Hiányzás:
- Amennyiben nem tudsz a futamon megjelenni, azt köteles vagy jelezni a liga vezetőjének!
- Aki előzetes bejelentés nélkül hiányzik, a második alkalom után eltávolítasra kerül a ligából! Boxkiállás:
-Mindenkinek kötelező a verseny folyamán legalább egyszer boxutcába jönni üzemanyagot vételezni és kereket cserélni, aki ezt nem teljesíti a verseny végén eredménye törölve lesz.
-A boxutcába történő behajtáskor kötelező a boxutca bejárata előtt kijelölt lassító sávban haladni, hogy még versenyben lévő autókat ne zavarjuk.
-A boxutca bejáratiáig le kell lassítani a boxutcában meghatározott sebességkorlátozásnak megfelelően (80km/h) és be kell kapcsolni a boxutcai sebességkorlátozót.
-A boxutca elhagyásakor nem szabad átlépni az un. 'speedlane'-t amely fehér és/vagy sárga felfestéssel van jelölve
-Boxból való kihajtáskor, ügyeljünk a pályát elválasztó fehér vonalra! átlépése utólagos időbüntetéssel szankcionálható!!!
Fizika:
- Az F1TDL 2009 modban minden autó azonos fizikával rendelkezik, így senki sem fog hátrányba kerülni.
- Az autók közötti esetleges eltérés maximum az autó beállításának köszönhető. Megengedett segédletek:
- Autómata kuplung (Be)
A letöltések menüben mindent tölsetek le, mert különben nem fog jól működni a játék.
Sportszerűen játsszatok!
Pontozás
1. hely 18 pont
2. hely 15 pont
3. hely 12 pont
4. hely 10 pont
5. hely 8 pont
6. hely 6 pont
7. hely 4 pont
8. hely 3 pont
9. hely 2 pont
10. hely 1 pont
A Bírói testület tagjai: Hakucsák, Szalay, Balla, Rózsa
A BT minden jogot fenntart a szabályzat módosítására, ebben az esetben a ligatagok értesítve lesznek.
Minden ligatag elolvasta és beleegyezett a szabályzatba! A szabályok nem ismerete nem mentesít azok betartása alól!